Löpning

Jag har verkligen fastnat. Verkligen. De tre senaste veckorna har jag snittat nästan 52 km per vecka, fem - sex pass i veckan.

Så varför börja blogga igen? Jag tänker och lever löpning för tillfället. För att in alla i min omgivning fullständigt ska tröttna på mig, ska jag blogga mina tankar. För det är nog en process, tänka, delge tankarna, planera, genomföra, följa upp, rätta till, tänka.. osv. Här tänkte jag delge mina tankar och planeringar. Välkommen att läsa! Får sen om det blir mycket, lite eller kanske bara till nästa mål.

Nästa mål är att springa en ultratävling, redan nästa helg går jogg.ses Ultraintervaller av stapeln. En tävling där vem som kan delta, var som i världen. Utmaningen? Att springa 8x1mil på ett dygn, start var tredje timme. Den 11:e februari 00:00 går starten, man springer en mil. Klockan 03:00 går nästa intervalls start och man springer en mil. Det upprepas var 06:00, 09:00; 12:00, 15:00, 18:00 och 21:00. Galet? Ja, men väldigt utmanande. Jag är inte alls säker på att jag kommer fullfölja, men jag ska ge det ett försöka och blir nöjd om jag klarar några stycken. Allt ska loggas med en GPS-klocka eller en iPhone (ja, en annan smart phone går också bra), och sedan laddas upp på tävlingshemsidan. Det är nästa mål, jag har planerat att blogga lite före och under själva tävlignen och kanske dagen efter. Sen får vi se hur det blir. Blogga under tävlingen, mellan intervallerna, gör jag nog mest för att bli peppad, mentalt har jag ställt in mig på att det kommer bli väldigt tungt, just nu är jag mest rädd för kylan.

Följ gärna med, jag tycker det ska bli sjukt spännande.
-Löparfredrik

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul o följa dig här! Lycka till du är så duktig Fredde! Kram :)

2012-02-06 @ 09:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0