Förberedelser

Förberedelserna för helgens tävling är minutiösa, allt är planerat i minsta detalj. Kläderna ska torkas på handdukstorken mellan intervallerna, jag har extrakläder om de inte hinner torka. På torsdag ska vi göra ett storkok mat som jag ska äta mellan intervallerna, jag ska också blanda 5 liter sportdryck, plocka fram alla kläder, all energi (läs godis) jag har köpt. Jag ska hinna sluta tidigare på fredag så jag hinner sova någon timme innan första starten. Jag har rekat två rundor, båda snabba och men framförallt väldigt flacka. Jag har köpt nya broddar för att ha ett bra grepp, et tar ca 7 minuter att för mig att ta på mig löpskruden, det känns som att jag har koll på alla faktorer jag kan påverka. Nu är det bara vädert som kan ställa till det, och skador så klart.

Jag tänkte hålla ett tempo på någonstans 5:00 - 5:30 per kilometer, det tror jag blir lagom. Dels springer jag milen på 4:20-4:25 i vanliga fall och dels så sprang jag en halvmara med ett tempo på 4:38 för någon vecka sen. Så det planerade tempot är vältilltaget, och jag kan ju alltid öka om jag känner mig pågg och sänka om jag är trött. Målet är först och främst att klara alla 80 km, mål två är att göra det på under 8 timmar. Ett tempo på 5:15 per km skulle ge en sluttid på 7 timmar blankt. Åtta timmar känns vältilltaget, 7 är nog inte helt omöjligt.

Nu ska jag bara komma på ett sätt att inte missa de tre första intervallstarterna, de går ju mitt i natten.. Tips?

Nu är det dags för ett litet löppass, måndagsvilan får utebli. Vila blir det onsdag, torsdag, fredag, det borde räcka..


Kommentarer
Postat av: Gunnar Krig

För att vakna så får du använda väckning i två steg. Dels vanlig väckning vid sängen, sen preparerar du en till väckningsapparat som ligger så att du måste resa dig för att stänga av den. Den ställer du på 5min senare än den första ringningen. :)

2012-02-06 @ 20:45:27
Postat av: Marie

Lycka till! Du fixar det! Kram

2012-02-06 @ 22:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0